Indehaveren af miamisobe.dk erkender, at have udsendt en e-mail med vildledende markedsføring af pointshop.dk til en forbruger. Det har nu resulteret i en bøde på 7.500 kr.
”Tillykke” lød det fra miamisobe.dk, der i 2011 sendte en e-mail til en forbruger, fordi forbrugeren lige havde ”sikret sig” et gavekort på 200 kr. til køb af sko. Ifølge e-mailen var det eneste, forbrugeren skulle gøre at klikke på linket i mailen og modtage gavekortet.

Vildledende e-mail koster indehaver af domainet miamisobe.dk en bøde

Vildledende e-mail koster indehaver af domainet miamisobe.dk en bøde

Det var imidlertid ikke hele sandheden. Ved at klikke på linket i e-mailen, blev forbrugeren ledt ind på kampagnen ”Hey Shoe Lover”, der blev udbudt af Pointshop A/S. Her skulle forbrugeren indtaste navn og adresse samt betale 5 kr. for et prøveabonnement i 14 dage hos Pointshop.dk.

Huskede forbrugeren at læse ”det med småt ”nøje igennem, viste det sig imidlertid, at hele formålet med kampagnen i virkeligheden var at tilmelde forbrugerens kreditkort til et løbende betalingsabonnement til 270 kr. pr. måned hos Pointshop.dk.

Det oplyste e-mailen intet om, hvilket fik Forbrugerombudsmanden til at politianmelde indehaveren af miamisobe.dk til politiet i december 2012 for vildledende markedsføring.

Sagen er nu afsluttet med betaling af en bøde på 7.500 kr.

Sidst opdateret: 8. november 2014