Pressemeddelelser er et meget vigtigt våben, når budskabet skal ud til din målgruppe. Hvad enten du er selvstændigt erhvervsdrivende, ansat i en virksomhed eller kommune eller måske arbejder for en forening/NGO, kan det med jævne mellemrum være relevant at udsende professionelt udformede pressemeddelelser med jeres aktuelle nyheder og budskaber.

Det kan dreje sig om for at sætte centrale emner på den offentlige dagsorden, skabe debat og få hejst flaget for jeres synspunkter. Eller måske vil I gerne vedligeholde eller skærpe interessen for jer fra nuværende kunder, medlemmer osv?

Pressemeddelelser og opkald til medier kan selvfølgelig også bruges til intelligent markedsføring af nyheder, service, tiltag osv. Men du kommer ingen vegne med ren reklame i pressemeddelelser! Indholdet skal være af interesseværdig karakter for det pågældende medies læsere /seere – ellers hører det til i annonceafdelingen!

Send meget gerne direkte til en navngiven journalist, som, du formoder, har interesse for dit stof. Og følg evt. op på, hvordan vedkommende modtager den. Vedhæft gode fotos i høj opløsning, uden deres server afviser dem pga. størrelsen.

En pressemeddelelse skal ligne en artikel

Optimalt kontakter journalisten dig for et interview og sender en fotograf. Men da tingene skal gå hurtigt derude, så bliver mange pressemeddelelse også bragt direkte som artikler uden særlig redigering på stedet. Så sørg for, at dine pressemeddelelser egner sig som artikel!

Men hvad med udsendelse af pressemeddelelse? Hvem skal man sende den til? Det skal gerne overvejes grundigt, og pressemeddelelsen bør udformes, så den i tone, indhold og længde passer til pågældende medier, og til trykte eller onlineudgaver. Meget gerne versioneres, så man ikke bare udsender den samme ordlyd til alle.

Supramedia.dk kan hjælpe dig med det hele – også udsendelse til relevante medier. Søren Lillesøe byder også på omfattende online-indsigt og kan hjælpe dig med at generere masser af besøg på din hjemmeside ved hjælp af søgemaskineoptimering (SEO). Hundedyrt?

Næh – her kan du få journalistisk assistance til priser, der ligger op til 40 % under det gængse annonce-prisleje, så der kan spares penge med PR.

Så pressemeddelelserne i dag – hvordan skal de lige skæres? Tag en snak med Søren.