/ Rejser / We are travelers

We are travelers

John Andersen på november 5, 2018 - 8:23 am i Rejser
Rate this post

For SAS handler flyveturen om mere end bare transport fra A til B. Det handler blandt andet om hvorvidt vi, som passagerer, kan gøre og foretage os flere ting undervejs. Det kan f.eks. være at du arbejder undervejs på flyveturen i luften, du flyver hjem til familien, du flyver til arbejde i udlandet eller du flyver på ferie for at få slappet af. Vi flyver alle af forskellige årsager, men fælles for alle passagerer er, at alle flyver med SAS. Derfor handler flyselskabets slogan om at vi alle er rejsende og uanset årsagen til flyturen, så handler det om meget mere end at komme fra A til B, men om hele rejsen og oplevelsen undervejs  – og derfor henviser selskabet selv til regler og rettigheder for at opnå kompensation, hvis man oplever aflysninger eller forsinkelser.

 

Opnå kompensation på op mod 4500 kroner

Ja, du ser rigtig nok, selvom det ser vildt ud. Du kan opnå en kontant udbetaling på op til 4500 kroner pr. passager, hvis du oplever forsinkelser på eller aflysninger af det SAS-fly, som du skulle have fløjet med. ”Vi ved, at din tid er værdifuld, og vi gør vores yderste for at sikre, at du ankommer til tiden. I tilfælde af at din flyvning er forsinket, vil vi gøre det bedste for at hjælpe dig.” Sådan lyder det på SAS’ egen hjemmeside under fanen om forsinkelser, så selvskabet vedkender sig at der sker forsinkelser eller aflysninger, men vil samtidig gøre hvad de kan, for at hjælpe de berørte passagerer. Du har derfor mulighed for at søge erstatning for de tabte penge og ubrugte flybilletter, som du ligger inde med efter et aflyst eller forsinket fly.

 

Dine passagerrettigheder

Men hvad betyder det egentlig, når SAS siger de vil gøre det bedste for at hjælpe dig? Det betyder blandt andet at de udbetaler erstatning i form af en ny flybillet og betaling for eventuelle ekstra udgifter i form af mad og hotelovernatninger, hvis det er nødvendigt for at gennemføre rejsen.

Derudover har du også mulighed for at opnå en kontant erstatning, hvis dit SAS-fly er forsinket eller aflyst. Dertil skal det blot lyde, at din forsinkelse eller aflysning skal opfylde tre krav for om du kan opnå den kontante erstatning fra flyselskabet. Det er nødvendigvis ikke altid flyselskabet selv oplyser om dette, men der er heldigvis hjælp at hente andre steder.

 

Gode råd til dig, der oplever aflyste eller forsinkede fly

  • Forsøg altid at hold dig opdateret om hvorvidt dit fly er forsinket eller aflyst – det vil sikre dig et bedre overblik over rejsen.
  • Hvis der skulle ske en forsinkelse eller aflysning, så sørg altid for at få en erklæring fra SAS om årsagerne til dette, da det vil gøre det lettere for dig, som passager, at opnå den rette kompensation.
  • Hop ind på flyjura.dk for at se hvad der skal til, for at du kan opnå erstatning, samt holde dig opdateret på dine rettigheder og meget mere.

 

Slutteligt er det også muligt at få informationer om dine muligheder for at opnå erstatning og få svar på de mest stillede spørgsmål på SAS’ hjemmeside (https://www.sas.dk/hjaelp-og-kontakt/ofte-stillede-sporgsmal/ ).

0 SEND KOMMENTAR
Bedøm denne artikel
Rate this post

Send Os En Besked Her

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *