/ / SEO-tekster er billig markedsføring

SEO-tekster er billig markedsføring

Simon på marts 13, 2014 - 9:49 am i Ikke-kategoriseret
Rate this post

Hvis man skal tro bloggere og visse videoer på de sociale medier, handler søgemaskineoptimering (SEO) om alt andet end netop de såkaldte SEOtekster. Det er mest noget med at opføre sig ordentligt, blogge lidt i eget navn og ikke spekulere i at opnå placeringer på Google via tekster sammenflikket til formålet.

“Mange eksperter har desværre været ude efter SEO-tekster, og det er egentlig lidt synd,” udtaler Søren F. Lillesøe, PR-konsulent og ekspert samt underviser i søgemaskineoptimering:

“Uanset hvordan vi vender og drejer det, er Googles algoritme meget glad for hurtigt indekserbare tekster, og tekst er derfor det, man normalt skal have i centrum i sin SEO-strategi.”

Om SEO-teksters dårlige ry

Han erkender dog, at der findes mange webbureaer og iværksættere, der forsøger at tage den hurtige smutvej og bestille hurtig, robotgenereret tekst for at se, om det hjælper visse placeringer hurtigere på vej. Men effekten af SEO-tekster skal ikke undervurderes, selvom den indholdsmæssige kvalitet desværre ikke altid er lige høj.

“Mange rakker ned på teksterne, men de har deres effekt. Google er ikke smagsdommer som sådan, men ejer en algoritme, der belønner langt content. Om der er stavet korrekt eller temaet er 100 % relevant, er så noget andet. Kvalitet er subjektivt, og det er svært for en robot altid at være super klog. Det må man tænke på,” uddyber Søren Lillesøe.

Gode eksempler på de omtalte teksters effekt ser Søren for sine øjne dag for dag, da kunderne køber dem gennem ham. De henvender sig med et ønske om at blive fundet på noget, og sammen formuleres den konkrete strategi. I visse tilfælde er hjemmesiden stort og omfattende, og approachen kan være lidt anderledes, end hvis det er et nyt site, der skal findes på en søgeterm. Gamle hjemmesider er i Googles øjne vigtigere end nye som hovedregel, og vil derfor ofte står med bedre kort, hvorfor såkaldt linkbuilding ikke er lige så vigtig.

Emnet linkbuilding handler om at pege forskellige links hen til hjemmesider og få dem associeret med søgeord. Mange større hjemmesider plejer at lægge SEO-teksterne på deres eget site eller blog på siden, mens nyere hjemmesider som oftest linkbuilder med de tekster, der indkøbes. Enten via blogs, som Søren skaffer adgang til, eller deres egne blognetværk omkring forskellige emner.

Det er muligt at læse nærmere om Søren Lillesøes SEO-verden ved at besøge den nye videns-blog SEO-tekst.dk, som forfattes af Søren selv, der kreerede sin første SEO-relaterede HTML-kode i 2003 eller 2004 efter egen hukommelse.

0 SEND KOMMENTAR
Bedøm denne artikel
Rate this post

Send Os En Besked Her

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *