/ Underholdning / Råd til underholdning til firmajulefrokosten

Råd til underholdning til firmajulefrokosten Årets firmajulefrokost koster penge, og der bruges gerne budget på kvalitetsunderholdning

Simon på november 30, 2014 - 7:45 pm i Underholdning
Rate this post

Finanskrisen lader til at være endegyldigt overstået, hvis man skal tro de danske eventbureauer. Tiden med besparelser på firmajulefrokoster er forbi, og der bruges igen penge på oplevelsesbaseret underholdning, kvalitetsmad og dyr vin.

“Hvis man alene ser på de større firmaer, er der en tendens til, at julefrokostbudgettet er hævet så meget som 25 % på to år. Folk vil stadig gerne dyrke den klassiske jul, men de vil investere i luksusmad og gode oplevelser i jagten på stabile og glade medarbejdere,” fortæller Bo Mertins, direktør i Nordic Event.

Virksomheden er en af de større eventarrangører på det danske marked og har igennem 15 år stået for diverse former for arrangementer. Årets tendens inden for juleunderholdning er at satse på oplevelser, men ikke nødvendigvis de dyreste af slagsen.

“Hvor man før finanskrisen hyrede en dyr komiker til 40.000 kr. for en halv time, satser man nu på de lidt mere sikre oplevelser. Et godt eksempel er tryllekunstneren Sunny Cagara, som efterhånden er blevet meget efterspurgt hos firmaerne. Han er ikke lige så dyr som komikerne og giver arrangørerne tryghed. Både den yngre og ældre generation synes, han leverer opsigtsvækkende og sjove ting,” siger Bo Mertins.

Han forklarer, at det godt kan være et sats at bruge en komiker, da ikke alle generationer finder den samme joke morsom, ligesom det er mere sikkert at hyre et kopiband end en eksperimenterende DJ.

TANKELÆSNING SOM SHOW-ELEMENT

“Jeg synes godt, at man kan mærke, firmaerne i stigende grad efterspørger rigtige oplevelser i disse år,” siger tryllekunstner Sunny Cagara, der benyttes som underholder og ofte også er “icebreaker”, før en julefrokost starter.

“Tidligere hyrede de måske en, der som ofte før blot tryllede en kanin op af hatten. Nu skal der mere til, når vi taler underholdning i min genre. Folk vil gerne involveres i aktiviteten og grine med hinanden og blive fascineret.”

Sunny Cagara har igennem de sidste par år udvidet sit repertoire og bruger oftere publikum på scenen i numre, som kræver mere involvering og træning af kunstneren bag. Han har specialiseret sig i mind control – kunsten at gætte andres tanker – og “stjæler” ofte fra chefen eller medarbejderen på scenen.

“Det giver f.eks. noget ekstra krydderi til julefrokosten at vriste Rolex-uret af chefen på scenen, uden han opdager noget. Alle er godt underholdt, da det er en god og anderledes oplevelse, man har sammen,” slutter Sunny Cagara.

0 SEND KOMMENTAR
Bedøm denne artikel
Rate this post

Send Os En Besked Her

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *