/ Erhverv & Økonomi / Markedsføring der flytter kunder

Markedsføring der flytter kunder

John Andersen på september 18, 2018 - 1:12 pm i Erhverv & Økonomi
5 (100%) 1 vote

Som iværksætter eller selvstændig erhvervsdrivende kan det være svært, at differentiere sig fra konkurrenterne og komme ud med sit budskab, så man kan få flere kunder i butikken. Uden kunder er der desværre ingen omsætning, og langt hen af vejen gælder det derfor om at gøre sig spilbar ved at markedsføre sig via de kanaler, som man ved, virker.

 

Når det så er sagt, så kan det være svært at skille skidt fra kanel (læs de dårlige markedsføringskanaler fra de gode), så man derved får det højeste afkast på sine investerede markedsføringskroner. Der er flere ting, man kan gøre for at vækste sin forretning, og i dette indlæg kigger vi nærmere på 3 effektive markedsføringskanaler, som du kan bruge til at få flere kunder.

 

  1. Online markedsføring

Online markedsføring differentierer sig fra traditionel markedsføring ved at være nemt at måle, nemt at komme i gang og ofte ret billigt sammenlignet med fx print-, TV- og radiomedier.

 

Med online markedsføring har du den store fordel, at du ned til mindste detalje kan måle, hvordan markedsføringen performer. Herved kan du lukke ned for markedsføring, der ikke virker, og skrue op for budgettet for markedsføring, der konverterer bedre. Dette kan du gøre med ganske få klik.

 

Der skal heller ikke mere end ganske få kliks til, førend man kan være i gang med online markedsføring. På både Googles annonceplatform, Google Ads, og Facebooks tilsvarende. Selvom det er nemt at komme i gang, skal man dog holde tungen lige i munden, da budgettet ellers hurtigt kan blive udhulet af en for bred målgruppe og irrelevant trafik, som du i sidste ende betaler for.

 

  1. Reklameartikler

Reklameartikler har blandt mange virksomheder et lidt støvet og kedeligt ry. Det er sådan nogle, man som virksomhed tager med på messe og man som forbruger har en hel del liggende af i en skuffe et sted i hjemmet.

 

Brugt rigtigt kan reklameartikler med tryk dog være med til at løfte din virksomheds brand og skabe en større awareness blandt din målgruppe. Reklameartiklerne, som du vælger at få produceret, skal dog passe til dit brand. Sælger du hundetilbehør, kan du få produceret nøglesnore med logo og et budskab a la ”Vi elsker hunde”, er du restauratør kan du få lavet ølbrikker og er du håndværker kan tommestokke med tryk være gode at dele ud blandt jeres kunder.

 

  1. PR

Med PR kan du både få synlighed blandt din målgruppe og samtidigt positionere dig bedre ved at ændre dine potentielle kunders opfattelse af dig. For at du kan lykkes med din PR-indsats kræver det dog, at du har en god historie, som medierne ønsker at tage.

 

Når du har fundet den rette vinkel på din historie, bør du hyre en tekstforfatter eller en journalist til at skrive din historie. Jo mindre journalisten hos det medie, som du ønsker din virksomhed udgivet på, kan slippe afsted med at lave, førend din historie bliver publiceret, desto bedre er det.

Når din pressemeddelelse er køreklar, kan du sende den ud via Ritzau. Her kan du på ganske få minutter uploade din pressemeddelelse og sende den ud til hundredevis af journalister og medier.

 

0 SEND KOMMENTAR
Bedøm denne artikel
5 (100%) 1 vote

Send Os En Besked Her

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *