/ Sport / 3 gode råd til at passe på kroppen

3 gode råd til at passe på kroppen

Redaktionen2 på januar 20, 2019 - 1:36 pm i Sport
Rate this post

 

De fleste mennesker på Jorden er vældigt interesserede i at passe på kroppen – og det med god grund. Kroppen bærer dig gennem hele livet, og derfor er det ufattelig vigtigt at passe på den med omhu. Dog kan det tit være en udfordring på travle hverdage, hvor tiden ikke er til massage og øvelser på yogamåtten. Det kan dog heldigvis lade sig gøre at gøre noget godt for kroppen i løbet af hverdagen ved at notere sig et par gode råd. Læs med herunder og få tre råd til at passe på din krop i fremtiden.

Skift af arbejdsstillinger og motion

Måske oplever du tit efter en lang arbejdsdag, at ryggen føles øm, og nakken stiv. Disse problemer kan heldigvis sagtens forebygges – især hvis du har et hæve-sænke-bord på kontoret. Sørg dagligt for at anvende funktionen, og hæv bordet i løbet af dagen, så du blandt andet undgår at overbelaste visse dele af ryggen. Ved at ændre arbejdsstilling kan du ligeledes sænke risikoen for at få trælse sygdomme såsom diskusprolaps, der kan opstå på grund af slid. Derudover er det altid en super idé at cykle på arbejde, da din krop har brug for en god omgang motion, hvis du har et stillesiddende arbejde. Nyder du at løbe og få frisk luft, kan du også løbe en god morgentur inden arbejde eller nøjes med at gå en skøn eftermiddagstur.

Sund kost

Selvom det som sagt ikke er let at lave et sundt, hjemmelavet måltid på alle ugens syv dage, er det vigtigt, at du ikke glemmer en varieret kost, når du skal passe på din krop. For at få den nødvendige mængde energi til at klare hverdagens travlhed, har kroppen blandt andet brug for diverse grøntsager, frugter og fisk. Sørg for at skære ned på sukker, tomme kulhydrater og fedt, da disse sager ikke giver kroppen en vedvarende og fornuftig portion energi. Hvis du for eksempel er vant til at spise en chokoladebar eller en anden usund fristelse på arbejdet om eftermiddagen, kan du prøve at erstatte den med lidt frugt eller en hjemmelavet myslibar.

Husk søvnen

Vi får gang på gang at vide, at vores kroppe har brug for omkring 7-8 timers søvn for at kunne fungere ordentligt. Dette er og bliver sandt for mange, idet kroppen har et stort behov for at slappe af og opbygge ny energi til næste dag. Udover at din krop bliver udhvilet og frisk, har en god nattesøvn en lang række andre fordele såsom vedligeholdelsen af sunde blodkar og en god fordøjelse. Udsætter du dog ofte nattesøvnen grundet spændende serier eller praktiske gøremål, er det en god idé at minde dig selv om de fantastiske fordele ved søvnen og måske sætte en alarm til klokken 22. På den måde hjælper du dig selv med at få den søvn, som din krop behøver.

 

0 SEND KOMMENTAR
Bedøm denne artikel
Rate this post

Send Os En Besked Her

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *